Massor av sten!!

Annandag påsk!!
Idag har det inte varit nått påskfirande, utan vi har bara passat på och vara lediga. Björn tog en sväng till skogen på förmiddagen och jag och Flizan var bara hemma och fixade lite.
När Björn kom hem hade han med sig en present till mig, hela bakluckan full med sten :). Jag har tjatat om mina stenar jag vill ha till trädgården så idag kom det hem ett stort lass!
Så efter lunch begav vi oss ut i trädgården innan regnet skulle komma. Först lastade vi ut all sten, som än så länge får ligga i en hög till jag fixat alla min rabatter jag vill ha.
image description
image description
Sen röjde Björn och Felicia pinnar på gräsmattan ifrån vi klippte äppelträden och jag började med ett av våra trädgårdsprojekt för i år. Utöka bäcken mellan dammarna.
Bäcken vi har nu som fanns när vi flyttade in är så smal så den växer igen direkt och vattnet rinner bara lite på botten, så nu ska den bli bredare. Jag hann iaf gräva större delen av en sidan innan regnet kom.
image descriptionimage description
Jag hann oxå sätta upp mina trollsländor(solcellslampor) som Björn lagat åt mig, så nu svävar de och lyser fint runt den ena dammen. Det blir ännu finare sen när växterna kommer upp och täcker pinnarna de sitter på.
image description
Nu ikväll blev det bara mys framför teven och vi tar det lite lugnt innan en ny arbetsvecka börjar för Björn.
Det har varit såå skönt med långhelg och nu ser vi fram emot nästa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0